Welkom!

Hee, leuk dat je even een kijkje neemt op a little touch of beauty. Ik hoop dat je het leuk vind en er wat aan hebt natuurlijk. Heb je een vraagje? Stel die dan bij een comment of mail me : alittletouchofbeauty@hotmail.com.

Liefs Nena

zondag 10 juli 2011

Essence: My Skin

Zoals velen van jullie waarschijnlijk al weten heeft essence een verzorgingslijn er bij voor de wat jongere huid genaamd: My Skin. De lijn is er al een tijdje en ik heb hiervan 2 producten die ik dagelijks gebruik. Hier komt een review over, maar ik wil ook wat vertellen over de andere producten die ze hebben.

Hun lijn bestaat uit producten die je huid verzorgen en voeden, maar ze hebben ook producten die je huid reinigen. In de winkel hebben ze ook een folder en daar staat alle informatie ook in + een testje voor welk huidtype je hebt. De producten zijn namelijk erg gericht op wat voor een huidtype je hebt. De uitkomsten van deze test zijn: a) Een normale huid, b) Een droge tot normale huid, c) Een normale tot gecombineerde huid. Ze hebben moisturizers in drie verschillende soorten (de huidtypen), Reinigers: reinigingsdoekjes, een toner, twee cleansing gels en een masker.

Dan nu de producten die ik heb gebruikt: 4 in 1 Cleansing Cream en de Moisturizing cream-gel. Toen ik het kocht had ik nog geen benul dat het voor special huidtypes was.. Outch, nu heb ik namelijk een verkeerde crème. Maar als nog gebruik ik hem wel.

Dit is hem dan. Ik vind het er ''professioneel'' uitzien om het zo maar te zeggen hahaha, doordat het in een doosje zit. De verpakking is ook echt heel mooi, en je ziet ook echt dat het voor de jongere huid is door het gebruik van kleuren. Toen ik het potje opendeed schrok ik echt even! Hij zat namelijk helemaal tot net aan het randje gevuld. De substantie is een beetje jelly om het zo maar te zeggen. Dus het was nogal vloeibaar. Ik moet nu ook nog oppassen dat ik het niet te scheef houd en dat alles er vervolgens uitgaat.. De crème heeft een lichtgroene kleur en ruikt heerlijk! Het heeft een erg frisse geur (Limoen, komkommer). Overigens vind ik de crème ook zeer verfrissend werken. Maar hij voedt mijn zeer droge huidje helaas niet heel goed. Is niet erg, want deze crème is daar ook niet speciaal opgericht. Ik had dus de andere voor de droge huid moeten nemen (de roze). De prijs is €1,99


Toch gebruik ik hem redelijk vaak. Ik zwem namelijk veel en al dat chloor maakt mijn huid vreselijk droog! Na het zwemmen smeer ik het hiermee in en voelt het wat koeler en minder trekkerig. Ik denk dat deze crème vrijwel perfect is voor mensen met een normale huid, of een wat minder droge huid. Je kunt deze crème ook als dagcrème of nachtcrème gebruiken. Ik weet het, op de verpakking staat moisturizing. En een moisturizer is niet voor dagelijks gebruik Maar als je bij de nederlandse uitleg kijkt vertellen ze dat je dit wel s'ochtends en s'avonds aan moet brengen. Dit product kun je dus wel gewoon als dag-en-nacht crème gebruiken hoor!


Mijn andere product van de essence 'My Skin' lijn is de 4 in 1 cleansing cream. Deze heeft dus 4 functies
1. Reinigt diep
2. Verkleint poriën
3. Hydrateert
4. Matteert

Ik gebruik dit product elke ochtend. Ik sta op, was mijn gezicht hiermee (word ik ook meteen wakker!) en breng vervolgens dagcrème aan. Dit product is voor alle huidtypen geschikt. Soms heb ik dagen dat als het op mijn gezicht is aangebracht het ontzettend brand. Dus als je van jezelf weet dat je huid erg droog is en niet tegen veel producten kan dan zou ik dit product niet kopen. Ook kun je dit product als een maskertje gebruiken. De substantie is hier echt perfect voor. Het is namelijk vrij dik. Een beetje zoals een substantie als bij een echt gezichtsmasker. Op de foto's kun je dat erg goed zien.























Ook hier is de geur weer heerlijk! Deze geur doet me altijd aan Duitsland denken. Wij gaan bijna elk jaar naar Duitsland bij kennissen slapen op een boerderij. Bij hun in de bij-keuken hebben ze een zeep die hier precies naar ruikt. De geur is granaatappel en bamboo. De prijs is €2,29

Mijn slotmening: Leuke en handige lijn voor jongere mensen. Ook voor de prijs! Hebben jullie hier ook ervaring mee, en wat vinden jullie ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten